Telekomunikacja Polska S.A.
Usługi dodatkowe oferowane przez centralę ALCATEL Łódź-Widzew
Pojęcia używane w opisie:
- hook flash
- krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu
telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki), zbyt długie
naciśnięcie (ponad 1sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie
istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest
sygnałem zgłoszenia centrali, sygnał trójtonowy sygnalizuje bład w
wykonaniu operacji.
W aparatach telefonicznych posiadających przycisk FLASH (czasami nazywany
klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy nacisnać ten klawisz.
- AbB
- abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do którego
zostanie wykierowane połączenie.
- AbC
- abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub włączany
w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
- *
- klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
- #
- klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
UWAGA:
- Usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z
wybieraniem wieloczęstotliwościowym.
Zestawienie usług:
Wybieranie za pomocą numerów skróconych.
Umożliwia zestawianie połączen przez wybranie skróconego kodu, zamiast
pełnego numeru telefonicznego.
Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem
skróconym "A":
*51*A*nrAbB#
gdzie: A = 0 do 9
Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź slowna "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na
zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub
sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: A#
"Gorąca linia".
Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania.
Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie sluchawkę i przez
5 sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie
połączony z wcześniej wskazanym numerem.
Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego
nrAbB, osiaganego automatycznie za pomocą usługi goracej linii: wykonuje
TP S.A. na wniosek abonenta.
Skreślenie usługi: j.w.
"Gorąca linia natychmiastowa".
Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Po
podniesieniu sluchawki abonent zostanie automatycznie połączony z wcześniej
wskazanym numerem.
Uruchomienie usługi i wszelkie zmiany wykonywane są przez
obsługę centrali, na pisemny wniosek abonenta.
Ograniczenia ruchu wychodzącego.
Usługa dająca abonentowi możliwość samodzielnego ograniczenia ruchu
wyjściowego z jego aparatu. Abonent może zakazać ruchu
międzynarodowego, międzymiastowego lub calkowitego ruchu wyjsciowego.
Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczajacej
ruch jest wprowadzane 4-cyfrowe slowo kodowe (zapisywane przez obsługę
centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).
Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*F#
gdzie:
KW - czterocyfrowe slowo kodowe
F - kod ograniczenia:
1 - bez ruchu międzynarodowego
3 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
5 - bez ruchu międzymiastowego, międzynarodowego i regionalnego (1xxxxx)
6 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączen bezpłatnych,
jak policja, pogotowie, straż pożarna)
Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte".
W przypadku błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał
zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, ze usługa jest
uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest
uruchomiona.
Uwaga: W przypadku trzykrotnej próby "złamania" kodu dostępu, centrala
blokuje możliwość zniesienia ograniczeń, nawet dla abonenta znającego
prawidłowy kod. W tym przypadku konieczne jest wniesienie wniosku do
Dyrekcji odpowiedniego Zakładu Telekomunikacji.
Usługa "proszę nie przeszkadzać".
Usługa dla abonentów, którzy czasowo nie chca, aby dzwoniący telefon
przeszkadzał im w pracy lub wypoczynku. Centrala wykierowuje wtedy połączenia
przychodzące do abonenta na specjalną zapowiedź słowną "abonent skorzystal z
usługi: proszę nie przeszkadzać".
Uruchomienie zapowiedzi: *26#
Wyłączenie zapowiedzi: #26#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte".
W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał
zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#26#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest
uruchomiona, sygnał zajętości informuje, że usługa nie jest uruchomiona.
Informacje o połączeniu oczekującym.
Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w
tym momencie jest do niego nastepne połączenie. Jest to sygnalizowane
sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to
połączenie przyjać nie rozłączając starego połączenia, może też
odrzucić to nowe połączenie.
Uruchomienie usługi: *43#
Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na
zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub
sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po uslyszeniu sygnału
oczekiwania:
- nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on zignorować
sygnały oferowania (ok. 1 minuty); abonent oczekujący otrzyma wtedy
zamiast sygnału zwrotnego dzwonienia - sygnał zajętości.
- przyjąć nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy
powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia
centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 1.
- przyjąć nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia -
wtedy powinien on wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje wtedy
połączony z abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent z
którym dotychczas prowadził rozmowę otrzymuje sygnał oczekiwania.
Powrót do poprzedniej rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash
i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z
cyfrą 1.
Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.
Usługa ta pozwala na przenoszenie połączen telefonicznych, kierowanych do
abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczna, na inny numer.
Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający
z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie
wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #18#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte".
W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał
zajętości.
Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.
Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywołań do abonenta na inny
numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie
wykierowane połączenie przychodzące: *21*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #21#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na
zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub
sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że
usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa
nie jest uruchomiona.
Konferencja trójstronna.
Usługa ta daje możliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w
połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z wyłączeniem
slyszalności trzeciego abonenta. Koszt połączen do obu abonentów ponosi
abonent wywolujący, korzystający z usługi.
Obsługa:
Wariant I - abonent inicjuje połączenie dwóch pozostałych
uczestników konferencji
- Nalezy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
- Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po
usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z
żądanych abonentów: w tym czasie pierwszy z abonentów "pozostawiony"
jest w stanie oczekiwania (cisza).
- Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook
flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z
cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
Wariant II - abonent inicjuje połączenie w czasie trwającej
rozmowy przychodzącej
- Nalezy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali
wybrać numer trzeciego z żądanych abonentów.
- Po uzyskaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu
sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 3, po czym
przejść do konferencji trójstronnej.
Po rozłączeniu połączenia do jednego z abonentów możliwe jest dobranie
nowego abonenta do konferencji. Wykonuje się to tak jak w punkcie 1
wariantu 2.
Przeniesienie wywołania pod inny numer po 20 sek.
Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywołań do abonenta na inny
numer, jeżeli abonent nie podnosi słuchawki przez ok. 20 sekund (3 dzwonki).
Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z
tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie
przeniesione połączenie przychodzące: *19*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #19#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na
zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub
sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Budzenie automatyczne.
Usługa budzenia automatycznego polega na zamówieniu połączenia
przychodzącego do abonenta na określoną godzinę. Abonent po podniesieniu
mikrotelefonu uslyszy zapowiedź:"usługa budzenia".
Czas inicjowania usługi budzenia wynosi 15 minut (tzn. odstep pomiędzy
momentem zamówienia, a chwilą realizacji budzenia musi wynosic minimum 15
minut). Czas dzwonienia wynosi 1 minutę, a w przypadku niepodniesienia
słuchawki próba jest ponawiana po 5 minutach. Abonent może zamówic kilka
lub kilkanaście budzeń w ciągu doby.
Zamówienie budzenia: *55*HHMM#
Skreślenie budzenia zamówionego na określoną godzinę:
#56*HHMM#
Skreślenie globalne wszystkich budzeń: #55#
Uwaga: HHMM - oznacza tu godzinę i minutę na którą
zamawiane jest budzenie, przy czym obie te wartości muszą być podane
dwucyfrowo.
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. niepoprawna godzina, nieodpowiedni
klawisz końca polecenia itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub
sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona na godzinę
HHMM: *#55*HHMM#.
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.