Telekomunikacja Polska S.A.


Usługi dodatkowe oferowane przez centralę ALCATEL Łódź-Widzew



Pojęcia używane w opisie:


hook flash
krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki), zbyt długie naciśnięcie (ponad 1sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest sygnałem zgłoszenia centrali, sygnał trójtonowy sygnalizuje bład w wykonaniu operacji.
W aparatach telefonicznych posiadających przycisk FLASH (czasami nazywany klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy nacisnać ten klawisz.
AbB
abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do którego zostanie wykierowane połączenie.
AbC
abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub włączany w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
*
klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
#
klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.

UWAGA:

  1. Usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z wybieraniem wieloczęstotliwościowym.

Zestawienie usług:


Wybieranie za pomocą numerów skróconych.


Umożliwia zestawianie połączen przez wybranie skróconego kodu, zamiast pełnego numeru telefonicznego.

Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem skróconym "A":
*51*A*nrAbB#

gdzie: A = 0 do 9

Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź slowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.

Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: A#


"Gorąca linia".


Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie sluchawkę i przez 5 sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie połączony z wcześniej wskazanym numerem.

Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego nrAbB, osiaganego automatycznie za pomocą usługi goracej linii: wykonuje TP S.A. na wniosek abonenta.

Skreślenie usługi: j.w.


"Gorąca linia natychmiastowa".


Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Po podniesieniu sluchawki abonent zostanie automatycznie połączony z wcześniej wskazanym numerem.

Uruchomienie usługi i wszelkie zmiany wykonywane są przez obsługę centrali, na pisemny wniosek abonenta.


Ograniczenia ruchu wychodzącego.


Usługa dająca abonentowi możliwość samodzielnego ograniczenia ruchu wyjściowego z jego aparatu. Abonent może zakazać ruchu międzynarodowego, międzymiastowego lub calkowitego ruchu wyjsciowego. Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczajacej ruch jest wprowadzane 4-cyfrowe slowo kodowe (zapisywane przez obsługę centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).

Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*F#
gdzie:
KW - czterocyfrowe slowo kodowe
F - kod ograniczenia:
1 - bez ruchu międzynarodowego
3 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
5 - bez ruchu międzymiastowego, międzynarodowego i regionalnego (1xxxxx)
6 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączen bezpłatnych, jak policja, pogotowie, straż pożarna)

Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, ze usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest uruchomiona.

Uwaga: W przypadku trzykrotnej próby "złamania" kodu dostępu, centrala blokuje możliwość zniesienia ograniczeń, nawet dla abonenta znającego prawidłowy kod. W tym przypadku konieczne jest wniesienie wniosku do Dyrekcji odpowiedniego Zakładu Telekomunikacji.

Usługa "proszę nie przeszkadzać".


Usługa dla abonentów, którzy czasowo nie chca, aby dzwoniący telefon przeszkadzał im w pracy lub wypoczynku. Centrala wykierowuje wtedy połączenia przychodzące do abonenta na specjalną zapowiedź słowną "abonent skorzystal z usługi: proszę nie przeszkadzać".

Uruchomienie zapowiedzi: *26#

Wyłączenie zapowiedzi: #26#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#26#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje, że usługa nie jest uruchomiona.


Informacje o połączeniu oczekującym.


Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w tym momencie jest do niego nastepne połączenie. Jest to sygnalizowane sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to połączenie przyjać nie rozłączając starego połączenia, może też odrzucić to nowe połączenie.

Uruchomienie usługi: *43#

Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po uslyszeniu sygnału oczekiwania:
  1. nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on zignorować sygnały oferowania (ok. 1 minuty); abonent oczekujący otrzyma wtedy zamiast sygnału zwrotnego dzwonienia - sygnał zajętości.
  2. przyjąć nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 1.
  3. przyjąć nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia - wtedy powinien on wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje wtedy połączony z abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent z którym dotychczas prowadził rozmowę otrzymuje sygnał oczekiwania. Powrót do poprzedniej rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z cyfrą 1.


    Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.


    Usługa ta pozwala na przenoszenie połączen telefonicznych, kierowanych do abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczna, na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #18#
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.


    Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.


    Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywołań do abonenta na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące: *21*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #21# Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21# Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


    Konferencja trójstronna.


    Usługa ta daje możliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z wyłączeniem slyszalności trzeciego abonenta. Koszt połączen do obu abonentów ponosi abonent wywolujący, korzystający z usługi.

    Obsługa:

    Wariant I - abonent inicjuje połączenie dwóch pozostałych uczestników konferencji
    1. Nalezy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
    2. Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z żądanych abonentów: w tym czasie pierwszy z abonentów "pozostawiony" jest w stanie oczekiwania (cisza).
    3. Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
    Wariant II - abonent inicjuje połączenie w czasie trwającej rozmowy przychodzącej
    1. Nalezy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali wybrać numer trzeciego z żądanych abonentów.
    2. Po uzyskaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
    Po rozłączeniu połączenia do jednego z abonentów możliwe jest dobranie nowego abonenta do konferencji. Wykonuje się to tak jak w punkcie 1 wariantu 2.


    Przeniesienie wywołania pod inny numer po 20 sek.


    Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywołań do abonenta na inny numer, jeżeli abonent nie podnosi słuchawki przez ok. 20 sekund (3 dzwonki). Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie przeniesione połączenie przychodzące: *19*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #19#
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.


    Budzenie automatyczne.


    Usługa budzenia automatycznego polega na zamówieniu połączenia przychodzącego do abonenta na określoną godzinę. Abonent po podniesieniu mikrotelefonu uslyszy zapowiedź:"usługa budzenia".

    Czas inicjowania usługi budzenia wynosi 15 minut (tzn. odstep pomiędzy momentem zamówienia, a chwilą realizacji budzenia musi wynosic minimum 15 minut). Czas dzwonienia wynosi 1 minutę, a w przypadku niepodniesienia słuchawki próba jest ponawiana po 5 minutach. Abonent może zamówic kilka lub kilkanaście budzeń w ciągu doby.

    Zamówienie budzenia: *55*HHMM#

    Skreślenie budzenia zamówionego na określoną godzinę: #56*HHMM#

    Skreślenie globalne wszystkich budzeń: #55#

    Uwaga: HHMM - oznacza tu godzinę i minutę na którą zamawiane jest budzenie, przy czym obie te wartości muszą być podane dwucyfrowo.
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. niepoprawna godzina, nieodpowiedni klawisz końca polecenia itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona na godzinę HHMM: *#55*HHMM#.
    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.

Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.