Telekomunikacja Polska S.A.
Usługi dodatkowe oferowane przez centralę kontenerową EWSD
Pojęcia używane w opisie:
- hook flash
- krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu
telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki), zbyt długie
naciśnięcie (ponad 1 sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie
istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest
sygnałem zgłoszenia centrali, a sygnał trójtonowy sygnalizuje błąd w
wykonaniu operacji. W aparatach telefonicznych posiadających przycisk
FLASH (czasami nazywany klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy
nacisnąć ten klawisz.
- sygnał potwierdzający
- sygnał centrali podobny do sygnału zgłoszenia centrali, przerywany co
5 sek. na krótki czas.
- AbB
- abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do
którego zostanie wykierowane połączenie.
- AbC
- abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub
włączany w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
- *
- klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
- #
- klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
UWAGA:
- usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z
wybieraniem wieloczęstotliwościowym.
- Jeżeli uaktywnione są usługi przeniesień, inny jest sygnał
zgłoszenia centrali (podobny do sygnału po wybraniu "0").
Zestawienie usług:
Wybieranie za pomocą numerów skróconych.
Umożliwia zestawienie połączeń przez wybranie skróconego kodu, zamiast
pełnego numeru telefonicznego.
Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem
skróconym "A":
*51*A*nrAbB#
gdzie: A = 0 do 9
Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W
przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał
trójtonowy w zależnosci od rodzaju błedu.
Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: **A
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona.
W przypadku numerów skróconych możliwe jest sprawdzenie:
- czy pod dany numer skrócony A wpisany jest numer abonenta
żądanego "nr AbB" ?: *#51*A*nrAbB#
- czy numer skrócony A jest już wykorzystany ?: *#51*A#
- czy przynajmniej jeden numer skrócony jest już zapisany ?:
*#51#
Pozytywna odpowiedź na wyżej postawione pytania centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana
jest sygnałem zajętosci.
"Gorąca linia".
Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania.
Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie słuchawkę i
przez 5 sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie
połączony z wcześniej wskazanym numerem.
Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego
nrAbB, osiąganego automatycznie za pomocą usługi gorącej
linii: *53*nrAbB#
Skreślenie usługi: #53#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W
przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał
trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#53#
Informacje o tym, ze usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana
jest sygnałem zajętości
Ograniczenia ruchu wychodzącego.
Usługa dająca abonentowi możliwość samodzielnego ograniczenia ruchu
wyjściowego z jego aparatu. Abonent może zakazać ruchu
międzynarodowego, międzymiastowego lub całkowitego ruchu wyjściowego.
Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczającej
ruch, jest wprowadzane 4-cyfrowe słowo kodowe (zapisywane przez obsługę
centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).
Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*FF#
gdzie:
KW - czterocyfrowe słowo kodowe
FF - kod ograniczenia:
01 - bez ruchu międzynarodowego
02 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
03 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączeń
bezpłatnych, jak policja, pogotowie, straż pożarna)
Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku
błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#
Sprawdzenie czy ograniczenie FF jest uruchomione:
*#33*KW*FF#
Informacje o tym, ze usługa jest uruchomiona centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest
sygnałem zajętości
Informacje o połączeniu oczekującym.
Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w
tym momencie jest do niego następne połączenie. Jest to sygnalizowane
sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to
połączenie przyjać nie rozłączając starego połączenia, może też
odrzucić to nowe połączenie.
Uruchomienie usługi: *43#
Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W
przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania
itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależnosci od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po usłyszeniu sygnału
oczekiwania:
- nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on wykonać hook
flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z
cyfrą 0; abonent oczekujący otrzyma wtedy zamiast sygnału zwrotnego
dzwonienia sygnał zajętości po upływie 1 minuty. Uwaga: po wykonaniu
hook flash - klawisz 0, każde następne wywołanie uniemożłiwia
korzystanie z usługi.
- przyjąć nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy
powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia
centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 1.
- przyjąć nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia -
wtedy powinien wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje on wtedy
połączony z abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent, z
którym dotychczas prowadził rozmowę, otrzymuje sygnał oczekiwania.
Powrót do poprzedniej rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash
i po otrzymaniu sygnalu zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z
cyfrą 2.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#43#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest
sygnałem zajętości
Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.
Usługa ta pozwala na przenoszenie połączeń telefonicznych, kierowanych
do abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczną, na inny
numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie
wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #18#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku
błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#18#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest
sygnałem zajętości
Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.
Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny
numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi: *21*nrAbB#
gdzie - nrAbB to numer, na który zostanie wykierowane połączenie
przychodzące.
Wyłączenie usługi: #21#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W
przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania
itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależnosci od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za
pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest
sygnałem zajętości.
Konferencja trójstronna.
Usługa ta daje mozliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w
połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z
wyłączeniem słyszalności trzeciego abonenta. Koszt połączeń do obu
abonentów ponosi abonent wywołujący, korzystający z usługi.
Obsługa:
- Należy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
- Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po
usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z
żądanych abonentów: w tym czasie do pierwszego z abonentów wysyłany
jest sygnał oczekiwania.
- Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook
flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z
cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
Uwaga:
Podczas rozmowy konferencyjnej centrala wysyła sygnał przypominający o
tym, że jest to połączenie konferencyjne. Sygnałem tym jest krótkie
"piknięcie" co 15 sekund.
Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.