Telekomunikacja Polska S.A.


Usługi dodatkowe oferowane przez centralę kontenerową EWSD



Pojęcia używane w opisie:


hook flash
krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki), zbyt długie naciśnięcie (ponad 1 sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest sygnałem zgłoszenia centrali, a sygnał trójtonowy sygnalizuje błąd w wykonaniu operacji. W aparatach telefonicznych posiadających przycisk FLASH (czasami nazywany klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy nacisnąć ten klawisz.
sygnał potwierdzający
sygnał centrali podobny do sygnału zgłoszenia centrali, przerywany co 5 sek. na krótki czas.
AbB
abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do którego zostanie wykierowane połączenie.
AbC
abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub włączany w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
*
klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
#
klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.

UWAGA:

  1. usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z wybieraniem wieloczęstotliwościowym.
  2. Jeżeli uaktywnione są usługi przeniesień, inny jest sygnał zgłoszenia centrali (podobny do sygnału po wybraniu "0").

Zestawienie usług:


Wybieranie za pomocą numerów skróconych.


Umożliwia zestawienie połączeń przez wybranie skróconego kodu, zamiast pełnego numeru telefonicznego.
Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem skróconym "A":
*51*A*nrAbB#

gdzie: A = 0 do 9

Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błedu.

Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: **A

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona.
W przypadku numerów skróconych możliwe jest sprawdzenie:
  1. czy pod dany numer skrócony A wpisany jest numer abonenta żądanego "nr AbB" ?: *#51*A*nrAbB#
  2. czy numer skrócony A jest już wykorzystany ?: *#51*A#
  3. czy przynajmniej jeden numer skrócony jest już zapisany ?: *#51#
Pozytywna odpowiedź na wyżej postawione pytania centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętosci.


"Gorąca linia".


Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie słuchawkę i przez 5 sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie połączony z wcześniej wskazanym numerem.

Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego nrAbB, osiąganego automatycznie za pomocą usługi gorącej linii: *53*nrAbB#

Skreślenie usługi: #53#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#53#
Informacje o tym, ze usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości


Ograniczenia ruchu wychodzącego.


Usługa dająca abonentowi możliwość samodzielnego ograniczenia ruchu wyjściowego z jego aparatu. Abonent może zakazać ruchu międzynarodowego, międzymiastowego lub całkowitego ruchu wyjściowego. Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczającej ruch, jest wprowadzane 4-cyfrowe słowo kodowe (zapisywane przez obsługę centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).

Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*FF#
gdzie:
KW - czterocyfrowe słowo kodowe
FF - kod ograniczenia:
01 - bez ruchu międzynarodowego
02 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
03 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączeń bezpłatnych, jak policja, pogotowie, straż pożarna)

Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#

Sprawdzenie czy ograniczenie FF jest uruchomione: *#33*KW*FF#
Informacje o tym, ze usługa jest uruchomiona centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości


Informacje o połączeniu oczekującym.


Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w tym momencie jest do niego następne połączenie. Jest to sygnalizowane sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to połączenie przyjać nie rozłączając starego połączenia, może też odrzucić to nowe połączenie.

Uruchomienie usługi: *43#

Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po usłyszeniu sygnału oczekiwania:
  1. nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 0; abonent oczekujący otrzyma wtedy zamiast sygnału zwrotnego dzwonienia sygnał zajętości po upływie 1 minuty. Uwaga: po wykonaniu hook flash - klawisz 0, każde następne wywołanie uniemożłiwia korzystanie z usługi.
  2. przyjąć nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 1.
  3. przyjąć nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia - wtedy powinien wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje on wtedy połączony z abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent, z którym dotychczas prowadził rozmowę, otrzymuje sygnał oczekiwania. Powrót do poprzedniej rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash i po otrzymaniu sygnalu zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z cyfrą 2.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#43#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości


Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.


Usługa ta pozwala na przenoszenie połączeń telefonicznych, kierowanych do abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczną, na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#

Wyłączenie usługi: #18#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#18#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości


Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.


Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

Uruchomienie usługi: *21*nrAbB#
gdzie - nrAbB to numer, na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące.

Wyłączenie usługi: #21#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest sygnał potwierdzający. W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21#
Informacje o tym, że usługa jest uruchomiona, centrala przekazuje za pomocą sygnału potwierdzającego. Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości.


Konferencja trójstronna.


Usługa ta daje mozliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z wyłączeniem słyszalności trzeciego abonenta. Koszt połączeń do obu abonentów ponosi abonent wywołujący, korzystający z usługi.

Obsługa:
  1. Należy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
  2. Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z żądanych abonentów: w tym czasie do pierwszego z abonentów wysyłany jest sygnał oczekiwania.
  3. Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
Uwaga:
Podczas rozmowy konferencyjnej centrala wysyła sygnał przypominający o tym, że jest to połączenie konferencyjne. Sygnałem tym jest krótkie "piknięcie" co 15 sekund.


Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.