Telekomunikacja Polska S.A.


Usługi dodatkowe oferowane przez centralę EWSD Łódź



Pojęcia używane w opisie:


hook flash
krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki); zbyt długie naciśnięcie (ponad 1 sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest sygnałem zgłoszenia centrali, a sygnał trójtonowy sygnalizuje błąd w wykonaniu operacji.
W aparatach telefonicznych posiadających klawisz FLASH (czasami nazywany klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy nacisnąć ten klawisz.
AbB
abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do którego zostanie wykierowane połączenie.
AbC
abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub włączany w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
*
klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
#
klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.

UWAGA:

  1. Usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z wybieraniem wieloczęstotliwościowym.

Zestawienie usług:


Wybieranie za pomocą numerów skróconych.


Umożliwia zestawianie połączeń przez wybranie skróconego kodu, zamiast pełnego numeru telefonicznego.

Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem skróconym "A":
*51*A*nrAbB#

gdzie: A = 0 do 9
Zapisany numer katalogowy "nr AbB" abonenta żądanego może mieć maksymalnie 18 cyfr

Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.

Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: **A

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona.
W przypadku numerów skróconych możliwe jest sprawdzenie:
  1. czy pod dany numer skrócony A wpisany jest numer abonenta żądanego "nr AbB" ?: *#51*A*nrAbB#
  2. czy numer skrócony A jest już wykorzystany ?: *#51*A#
  3. czy przynajmniej jeden numer skrócony jest już zapisany ?: *#51#
Pozytywna odpowiedź na wyżej postawione pytania centrala przekazuje za pomocą zapowiedzi słownej "zlecenie przyjęte". Odpowiedź negatywna sygnalizowana jest sygnałem zajętości.


"Gorąca linia".


Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie sluchawkę i przez 5 sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie połączony z wcześniej wskazanym numerem.

Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego nrAbB, osiąganego automatycznie za pomocą usługi gorącej linii: *53*nrAbB#

Skreślenie usługi: #53#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedŹ słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#53#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest uruchomiona.


"Gorąca linia natychmiastowa".


Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania. Po podniesieniu słuchawki abonent zostanie automatycznie połączony z wcześniej wskazanym numerem.

Uruchomienie usługi i wszelkie zmiany wykonywane są przez obsługę centrali, na pisemny wniosek abonenta.


Ograniczenia ruchu wychodzącego.


Usługa dająca abonentowi mozliwość samodzielnego ograniczenia ruchu wyjściowego z jego aparatu. Abonent moze zakazać ruchu międzynarodowego, międzymiastowego lub całkowitego ruchu wyjściowego. Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczającej ruch, wprowadzane jest 4-cyfrowe słowo kodowe (zapisywane przez obsługę centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).

Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*FF#
gdzie:
KW - czterocyfrowe słowo kodowe
FF - kod ograniczenia:
01 - bez ruchu międzynarodowego
02 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
03 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączeń bezpłatnych, jak policja, pogotowie, straż pożarna)

Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#

Sprawdzenie czy ograniczenie FF jest uruchomione: *#33*KW*FF#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, ze usługa jest uruchomiona, sygnał zajętosci informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


Usługa "proszę nie przeszkadzać".


Usługa dla abonentów, którzy czasowo nie chcą, aby dzwoniący telefon przeszkadzał im w pracy lub wypoczynku. Centrala wykierowuje wtedy połączenia przychodzące do abonenta na specjalną zapowiedź słowną "abonent skorzystał z usługi: proszę nie przeszkadzać".

Uruchomienie zapowiedzi: *26#

Wyłączenie zapowiedzi: #26#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętości.

Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#26#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje, że usługa nie jest uruchomiona.


Informacje o połączeniu oczekującym.


Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w tym momencie jest do niego następne połączenie. Jest to sygnalizowane sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to połączenie przyjąć nie rozłączając starego połączenia, może też odrzucić to nowe połączenie.

Uruchomienie usługi: *43#

Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po usłyszeniu sygnału oczekiwania:
  1. nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 0; abonent oczekujący otrzyma wtedy zamiast sygnału zwrotnego dzwonienia sygnał zajętości po upływie 1 minuty. Uwaga: po wykonaniu hook flash - klawisz 0, każde następne wywołanie uniemożliwia korzystanie z usługi.
  2. przyjać nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy powinien on wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnać klawisz z cyfrą 1.
  3. przyjać nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia - wtedy powinien on wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje on wtedy połączony z abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent z którym dotychczas prowadził rozmowę otrzymuje sygnał oczekiwania. Powrót do poprzedniej rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z cyfrą 2.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#43#
    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


    Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.


    Usługa ta pozwala na przenoszenie połączeń telefonicznych, kierowanych do abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczna, na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #18#
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał zajętosci.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#18#
    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


    Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.


    Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer, na który zostanie wykierowane połączenie przychodzące: *21*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #21# Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21# Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest uruchomiona.


    Konferencja trójstronna.


    Usługa ta daje możliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z wyłączeniem slyszałności trzeciego abonenta. Koszt połączeń do obu abonentów ponosi abonent wywołujący, korzystający z usługi.

    Obsługa:
    1. Należy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
    2. Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z żądanych abonentow: w tym czasie do pierwszego z abonentów wysyłany jest sygnał oczekiwania.
    3. Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnać klawisz z cyfrą 3, po czym przejść do konferencji trójstronnej.
    W czasie trwania konferencji możliwe jest czasowe wyłączenie jednego z abonentów lub calkowite wyłączenie jednego z abonentów i dobranie na jego miejsce nowego abonenta.
    W tym celu należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali należy nacisnąć klawisz z cyfrą 2. Możemy wtedy prowadzić rozmowę z jednym z abonentów (AbB), a w tym czasie do drugiego abonenta wysyłany jest sygnał oczekiwania. Jeżeli chcemy zmienić abonenta z którym prowadzimy rozmowę należy powtórzyć operacje: hook flash, sygnał zgłoszenia centrali, naciśnięcie klawisza z cyfrą 2. Operacje te możemy powtarzać wielokrotnie. W czasie trwania rozmowy z czasowym wyłączeniem jednego z abonentów (AbC), możemy wyłączyć całkowicie wybranego abonenta.
    I tak:
    1. aby rozłączyć abonenta, z którym w tym momencie prowadzimy rozmowę (AbB) należy wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 1: następuje wtedy przełączenie rozmowy na abonenta oczekującego AbC zaś dotychczasowy abonent AbB zostaje rozłączony.
    2. aby rozłączyć połączenie z abonentem oczekującym (AbC) należy wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 0: abonent oczekujący (AbC) otrzymuje wtedy sygnał zajętości zamiast sygnału oczekiwania - to znaczy zostaje rozłączony.
    Po rozłączeniu połączenia do jednego z abonentów możliwe jest dobranie nowego abonenta do konferencji. Wykonuje się to tak jak w punkcie 2.
    Uwaga: Podczas rozmowy konferencyjnej centrala wysyła sygnał przypominający o tym, że jest to połączenie konferencyjne. Sygnałem tym jest krótkie "piknięcie" co 15 sekund.


    Wykierowanie na jedną z czterech zapowiedzi słownych.


    Usługa ta daje mozliwość wykierowania wszystkich połączeń przychodzących do abonenta na jedną z czterech następujących zapowiedzi słownych:

    zapowiedź 1: abonent nieobecny, proszę zadzwonić rano.

    zapowiedź 2: abonent nieobecny, proszę zadzwonić wieczorem.

    zapowiedź 3: abonent nieobecny, proszę zadzwonić później.

    zapowiedź 4: abonent nieobecny, proszę zadzwonić innego dnia.

    Uruchomienie zapowiedzi: *25*A# gdzie A oznacza numer zapowiedzi.

    Skreślenie zapowiedzi: #25#
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.) centrala wysyła sygnał trójtonowy.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#25#

    Sprawdzenie czy dana usługa z zapowiedzią nr A jest uruchomiona: *#25*A#
    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


    Przeniesienie wywołania pod inny numer po 20 sek.


    Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny numer, jeżeli abonent nie podnosi słuchawki przez ok. 20 sekund (3 dzwonki). Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent korzystający z tej usługi.

    Uruchomienie usługi - nrAbB to numer, na który zostanie przeniesione połączenie przychodzące: *19*nrAbB#

    Wyłączenie usługi: #19#
    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależnosci od rodzaju błędu.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#19#
    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


    Budzenie automatyczne.


    Usługa budzenia automatycznego możliwa jest w dwu wariantach:
    wariant 1:abonent zamawia budzenie o określonej godzinie w ciągu najbliższych 24 godzin.
    wariant 2:abonent poleca centrali powtarzać budzenie o określonej godzinie przez kilka lub kilkanaście dni (max=99).

    Dokładność godziny budzenia wynosi 5 minut. Abonent moze zamówić maksymalnie 288 budzeń w ciągu doby (co 5 minut). Czas dzwonienia wynosi 1 minutę, a w przypadku niepodniesienia słuchawki próba jest ponawiana po 5 minutach.

    Uwaga: HHMM - oznacza tu godzinę i minutę na ktorą zamawiane jest budzenie, przy czym obie te wartości muszą być podane dwucyfrowo.
    NN - oznacza liczbę dni w ciągu których zamawiamy budzenie, także podane dwucyfrowo.

    WARIANT 1:

    Zamówienie budzenia: *55*HHMM#

    Skreślenie budzenia: #55*HHMM#

    WARIANT 2:

    Zamówienie budzenia: *56*HHMM*NN#

    Skreślenie budzenia: #56*HHMM#

    Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie przyjęte". W przypadku błędu (np. niepoprawna godzina, nieodpowiedni klawisz końca polecenia itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.

    Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona. W przypadku usługi budzenia automatycznego możliwe jest sprawdzenie:
    - czy jest uruchomiona usługa budzenia, wariant 1: *#55#
    - czy jest uruchomiona usługa budzenia na godzinę HHMM, wariant 1: *#55*HHMM#
    - czy jest uruchomiona usługa budzenia, wariant 2: *#56#
    - czy jest uruchomiona usługa budzenia na godzinę HHMM, wariant 2: *#56*HHMM#

    Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest uruchomiona.


Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.