Telekomunikacja Polska S.A.
Usługi dodatkowe oferowane przez centralę EWSD Łódź
Pojęcia używane w opisie:
- hook flash
- krótkie, maksymalnie 0,5-sek. naciśnięcie widełek aparatu
telefonicznego (praktycznie jest to uderzenie w widełki); zbyt długie
naciśnięcie (ponad 1 sek.) zostanie potraktowane jako rozłączenie
istniejącego połączenia. Prawidłowe wykonanie potwierdzane jest sygnałem
zgłoszenia centrali, a sygnał trójtonowy sygnalizuje błąd w wykonaniu
operacji.
W aparatach telefonicznych posiadających klawisz FLASH
(czasami nazywany klawiszem z kalibrowaną przerwą) wystarczy nacisnąć ten
klawisz.
- AbB
- abonent, z którym prowadzimy aktualnie rozmowę lub abonent do
którego zostanie wykierowane połączenie.
- AbC
- abonent, który jest dołączany do połączenia konferencyjnego lub
włączany w rozmowę w usłudze informacji o połączeniu oczekującym.
- *
- klawisz (*) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
- #
- klawisz (#) na klawiaturze aparatu telefonicznego.
UWAGA:
- Usługi dostępne są tylko dla abonentów posiadających aparaty z
wybieraniem wieloczęstotliwościowym.
Zestawienie usług:
- Wybieranie za pomocą numerów skróconych,
- "Gorąca linia,
- "Gorąca linia natychmiastowa,
- Ograniczenia ruchu wychodzącego,
- Usługa "proszę nie przeszkadzać,
- Informacje o połączeniu oczekującym,
- Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego,
- Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer,
- Konferencja trójstronna,
- Wykierowanie na jedną z czterech zapowiedzi słownych,
- Przeniesienie wywołania pod inny numer po 20 sek,
- Budzenie automatyczne.
Wybieranie za pomocą numerów skróconych.
Umożliwia zestawianie połączeń przez wybranie skróconego kodu, zamiast
pełnego numeru telefonicznego.
Zapis numeru "nrAbB" abonenta żądanego pod numerem
skróconym "A":
*51*A*nrAbB#
gdzie: A = 0 do 9
Zapisany numer katalogowy "nr AbB" abonenta żądanego może mieć
maksymalnie 18 cyfr
Skreślenie numeru skróconego: #51*A#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał
trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Wybór numeru za pomocą numeru skróconego: **A
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona.
W przypadku numerów skróconych możliwe jest sprawdzenie:
- czy pod dany numer skrócony A wpisany jest numer abonenta
żądanego "nr AbB" ?: *#51*A*nrAbB#
- czy numer skrócony A jest już wykorzystany ?: *#51*A#
- czy przynajmniej jeden numer skrócony jest już zapisany ?:
*#51#
Pozytywna odpowiedź na wyżej postawione pytania centrala przekazuje za
pomocą
zapowiedzi słownej "zlecenie przyjęte". Odpowiedź negatywna
sygnalizowana jest sygnałem zajętości.
"Gorąca linia".
Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego wybierania.
Jeżeli abonent (po uruchomieniu tej usługi) podniesie sluchawkę i przez 5
sekund nie rozpocznie wybierania numeru, to zostanie automatycznie
połączony z wcześniej wskazanym numerem.
Uruchomienie usługi i wskazanie numeru abonenta żądanego
nrAbB, osiąganego automatycznie za pomocą usługi gorącej linii:
*53*nrAbB#
Skreślenie usługi: #53#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedŹ słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania itp.),
centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależnosci od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#53#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest
uruchomiona.
"Gorąca linia natychmiastowa".
Usługa ta pozwala na osiągnięcie żądanego numeru bez jego
wybierania. Po
podniesieniu słuchawki abonent zostanie automatycznie połączony z
wcześniej wskazanym numerem.
Uruchomienie usługi i wszelkie zmiany wykonywane są przez
obsługę centrali, na pisemny wniosek abonenta.
Ograniczenia ruchu wychodzącego.
Usługa dająca abonentowi mozliwość samodzielnego ograniczenia ruchu
wyjściowego z jego aparatu. Abonent moze zakazać ruchu
międzynarodowego, międzymiastowego lub całkowitego ruchu wyjściowego.
Aby uniemożliwić osobom postronnym wyłączenie blokady ograniczającej
ruch, wprowadzane jest 4-cyfrowe słowo kodowe (zapisywane przez obsługę
centrali - po uzgodnieniu w Biurze Obsługi Klienta).
Wprowadzenie ograniczenia: *33*KW*FF#
gdzie:
KW - czterocyfrowe słowo kodowe
FF - kod ograniczenia:
01 - bez ruchu międzynarodowego
02 - bez ruchu międzynarodowego i międzymiastowego
03 - całkowity zakaz ruchu telefonicznego (nie dotyczy połączeń
bezpłatnych, jak policja, pogotowie, straż pożarna)
Wyłączenie ograniczenia: #33*KW#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu, centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał
zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#33*KW#
Sprawdzenie czy ograniczenie FF jest uruchomione:
*#33*KW*FF#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, ze usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętosci informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Usługa "proszę nie przeszkadzać".
Usługa dla abonentów, którzy czasowo nie chcą, aby dzwoniący telefon
przeszkadzał im w pracy lub wypoczynku. Centrala wykierowuje wtedy
połączenia
przychodzące do abonenta na specjalną zapowiedź słowną "abonent
skorzystał z usługi: proszę nie przeszkadzać".
Uruchomienie zapowiedzi: *26#
Wyłączenie zapowiedzi: #26#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub
sygnał zajętości.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#26#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest
uruchomiona, sygnał zajętości informuje, że usługa nie jest
uruchomiona.
Informacje o połączeniu oczekującym.
Usługa ta informuje abonenta w czasie prowadzenia rozmowy o tym, że w
tym momencie jest do niego następne połączenie. Jest to sygnalizowane
sygnałem oczekiwania (przez okres jednej minuty). Abonent może to
połączenie przyjąć nie rozłączając starego połączenia, może też
odrzucić to nowe połączenie.
Uruchomienie usługi: *43#
Wyłączenie usługi: #43#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania itp.),
centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależnosci od rodzaju błędu.
Zależnie od woli abonenta może on podczas rozmowy, po usłyszeniu sygnału
oczekiwania:
- nie przyjąć nowego wywołania - wtedy powinien on wykonać hook flash i
po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć klawisz z cyfrą 0;
abonent oczekujący otrzyma wtedy zamiast sygnału zwrotnego dzwonienia
sygnał
zajętości po upływie 1 minuty. Uwaga: po wykonaniu hook flash -
klawisz 0, każde następne wywołanie uniemożliwia korzystanie z usługi.
- przyjać nowe wywołanie rozłączając stare połączenie - wtedy
powinien on
wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnać
klawisz z cyfrą 1.
- przyjać nowe wywołanie nie rozłączając starego połączenia - wtedy
powinien on wykonać hook flash z cyfrą 2. Zostaje on wtedy połączony z
abonentem dotychczas oczekującym (AbC), zaś abonent z którym dotychczas
prowadził rozmowę otrzymuje sygnał oczekiwania. Powrót do poprzedniej
rozmowy uzyskuje się poprzez wykonanie hook flash i po otrzymaniu sygnału
zgłoszenia centrali naciśnięciu klawisza z cyfrą 2.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#43#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Transfer w przypadku wywołania do abonenta zajętego.
Usługa ta pozwala na przenoszenie połączeń telefonicznych,
kierowanych do
abonenta w czasie gdy prowadzi on rozmowę telefoniczna, na inny numer.
Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer na który zostanie
wykierowane połączenie przychodzące: *18*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #18#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu centrala wysyła sygnał trójtonowy lub sygnał
zajętosci.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#18#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Natychmiastowe przeniesienie wywołania pod inny numer.
Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny
numer. Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer, na który zostanie
wykierowane połączenie przychodzące: *21*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #21#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu (np. nie wciśnięty klawisz # na zakończenie
wybierania
itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależności od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#21#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, ze usługa nie jest
uruchomiona.
Konferencja trójstronna.
Usługa ta daje możliwość rozmowy trzech abonentów jednocześnie lub w
połączeniu trójstronnym rozmowę pomiędzy dwoma abonentami z
wyłączeniem
slyszałności trzeciego abonenta. Koszt połączeń do obu abonentów
ponosi abonent wywołujący, korzystający z usługi.
Obsługa:
- Należy zestawić połączenie z pierwszym z żądanych abonentów.
- Po nawiązaniu połączenia należy wykonać hook flash i po usłyszeniu
sygnału
zgłoszenia centrali należy wybrać numer drugiego z żądanych abonentow:
w tym czasie do pierwszego z abonentów wysyłany jest sygnał oczekiwania.
- Po uzyskaniu połączenia z drugim abonentem należy wykonać hook
flash i
po usłyszeniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnać klawisz z cyfrą 3,
po czym przejść do konferencji trójstronnej.
W czasie trwania konferencji możliwe jest czasowe wyłączenie jednego z
abonentów
lub calkowite wyłączenie jednego z abonentów i dobranie na jego miejsce
nowego abonenta.
W tym celu należy wykonać hook flash i po usłyszeniu sygnału zgłoszenia
centrali należy nacisnąć klawisz z cyfrą 2. Możemy wtedy prowadzić
rozmowę z jednym z abonentów (AbB), a w tym czasie do drugiego abonenta
wysyłany jest sygnał oczekiwania. Jeżeli chcemy zmienić abonenta z
którym
prowadzimy rozmowę należy powtórzyć operacje: hook flash, sygnał
zgłoszenia
centrali, naciśnięcie klawisza z cyfrą 2. Operacje te możemy powtarzać
wielokrotnie. W czasie trwania rozmowy z czasowym wyłączeniem jednego z
abonentów (AbC), możemy wyłączyć całkowicie wybranego abonenta.
I tak:
- aby rozłączyć abonenta, z którym w tym momencie prowadzimy rozmowę
(AbB)
należy wykonać hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali
nacisnąć klawisz z cyfrą 1: następuje wtedy przełączenie rozmowy na
abonenta oczekującego AbC zaś dotychczasowy abonent AbB zostaje
rozłączony.
- aby rozłączyć połączenie z abonentem oczekującym (AbC) należy
wykonać
hook flash i po otrzymaniu sygnału zgłoszenia centrali nacisnąć
klawisz z
cyfrą 0: abonent oczekujący (AbC) otrzymuje wtedy sygnał zajętości
zamiast sygnału oczekiwania - to znaczy zostaje rozłączony.
Po rozłączeniu połączenia do jednego z abonentów możliwe jest
dobranie
nowego abonenta do konferencji. Wykonuje się to tak jak w punkcie 2.
Uwaga: Podczas rozmowy konferencyjnej centrala wysyła sygnał
przypominający o
tym, że jest to połączenie konferencyjne. Sygnałem tym jest krótkie
"piknięcie" co 15 sekund.
Wykierowanie na jedną z czterech zapowiedzi słownych.
Usługa ta daje mozliwość wykierowania wszystkich połączeń
przychodzących
do abonenta na jedną z czterech następujących zapowiedzi słownych:
zapowiedź 1: abonent nieobecny, proszę zadzwonić
rano.
zapowiedź 2: abonent nieobecny, proszę zadzwonić
wieczorem.
zapowiedź 3: abonent nieobecny, proszę zadzwonić
później.
zapowiedź 4: abonent nieobecny, proszę zadzwonić innego
dnia.
Uruchomienie zapowiedzi: *25*A# gdzie A oznacza numer
zapowiedzi.
Skreślenie zapowiedzi: #25#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na
zakończenie wybierania itp.) centrala wysyła sygnał trójtonowy.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#25#
Sprawdzenie czy dana usługa z zapowiedzią nr A jest uruchomiona:
*#25*A#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza,
że usługa jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że
usługa nie jest uruchomiona.
Przeniesienie wywołania pod inny numer po 20 sek.
Usługa ta umożliwia przeniesienie wszystkich wywolań do abonenta na inny
numer, jeżeli abonent nie podnosi słuchawki przez ok. 20 sekund (3
dzwonki).
Koszt połączenia od swego numeru na nowy numer ponosi abonent
korzystający z tej usługi.
Uruchomienie usługi - nrAbB to numer, na który zostanie
przeniesione połączenie przychodzące: *19*nrAbB#
Wyłączenie usługi: #19#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna "zlecenie
przyjęte".
W przypadku błędu (np. nie wciśniety klawisz # na zakończenie wybierania
itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał trójtonowy w
zależnosci od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona: *#19#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Budzenie automatyczne.
Usługa budzenia automatycznego możliwa jest w dwu wariantach:
wariant 1:abonent zamawia budzenie o określonej godzinie w
ciągu najbliższych 24 godzin.
wariant 2:abonent poleca centrali powtarzać budzenie o
określonej godzinie przez kilka lub kilkanaście dni (max=99).
Dokładność godziny budzenia wynosi 5 minut. Abonent moze zamówić
maksymalnie 288 budzeń w ciągu doby (co 5 minut). Czas dzwonienia wynosi
1 minutę, a w przypadku niepodniesienia słuchawki próba jest ponawiana po
5 minutach.
Uwaga: HHMM - oznacza tu godzinę i minutę na ktorą
zamawiane
jest budzenie, przy czym obie te wartości muszą być podane dwucyfrowo.
NN - oznacza liczbę dni w ciągu których zamawiamy
budzenie, także podane dwucyfrowo.
WARIANT 1:
Zamówienie budzenia: *55*HHMM#
Skreślenie budzenia: #55*HHMM#
WARIANT 2:
Zamówienie budzenia: *56*HHMM*NN#
Skreślenie budzenia: #56*HHMM#
Potwierdzeniem przyjęcia usługi jest zapowiedź słowna: "zlecenie
przyjęte". W przypadku błędu (np. niepoprawna godzina, nieodpowiedni
klawisz
końca polecenia itp.), centrala wysyła sygnał zajętości lub sygnał
trójtonowy w zależności od rodzaju błędu.
Sprawdzenie czy dana usługa jest uruchomiona. W przypadku
usługi budzenia automatycznego możliwe jest sprawdzenie:
- czy jest uruchomiona usługa budzenia, wariant 1:
*#55#
- czy jest uruchomiona usługa budzenia na godzinę HHMM, wariant 1:
*#55*HHMM#
- czy jest uruchomiona usługa budzenia, wariant 2:
*#56#
- czy jest uruchomiona usługa budzenia na godzinę HHMM, wariant 2:
*#56*HHMM#
Zapowiedzią słowną "zlecenie przyjęte" centrala potwierdza, że usługa
jest uruchomiona, sygnał zajętości informuje zaś, że usługa nie jest
uruchomiona.
Data ostatniej modyfikacji: 1996.07.19.